create your own banner at mybannermaker.com!

Monday 28 February 2011

PERLU KE MARAH?

Situasi ini berlaku sewaktu saya dan dua orang rakan dalam perjalanan balik dari Johor ke Tanjung Malim. Semasa bas berhenti untuk mengambil penumpang lain di Perhentian Bukit Jalil, salah seorang daripada kawan saya telah meminta izin daripada pak cik pemandu bas. Namun, pak cik bas tersebut seperti tidak menyenangi permintaan kawan saya ini.

      kawan : pak cik, nak pergi tandas sekejap
      pak cik : cepat cikit...
      kawan : baik....( lebih kurang sepuluh minit)
      pak cik : mana kawan awak ni ( bercakap dengan saya), masa ni la nak pergi
                    tandas....tadi tak nak pergi...col kawan awak tuuu cpat,&*^%$

Tindakan pak cik ini marah-marah adalah sangat tidak wajar. Hal ini adalah kerana kami sebagai penumpang ada hak untuk pergi ke tandas. Lagipun kawan saya pergi ketika bas tersebut berhenti. Pada pendapat saya, golongan tua sekarang ada juga yang tidak bertimbang rasa. Malah mereka juga tidak patut mengeluarkan kata-kata yang tidak elok seperti kejadian tadi.
  

No comments:

Post a Comment