create your own banner at mybannermaker.com!

Saturday 22 January 2011

PEREMPUAN SEKARANG SEMAKIN HILANG KESOPANANNYA

Baru sebentar tadi aku terdengar suara yang agak kuat daripada bilik sebelah. Suara tersebut bagi seorang perempuan adalah sangat kasar dan kurang sopan. Untuk mendapat kepastian, aku keluar daripada bilikku. Rupa-rupanya jiran sebelah bilik aku ni sedang berbual menggunakan telefon bimbitnya. Perbualannya yang agak kuat telah membolehkan aku mendengar butir bicaranya. Tambahan pula, keadaan pada waktu ini semakin sunyi memandangkan ramai penghuni telah tidur. Antara perbualannya yang dapat aku dengar ialah:

                              bodoh la ang...
                              tula, lain kali jangan duk ingat nak bohong kat aku....
                              aku taula rahsia ang...hahaha

Perkataan yang digunakannya agak kurang sopan bagi seorang perempuan. Walaupun jiran sebelah bilik aku ni sedang berbual dengan kenalannya namun adalah tidak elok menggunakan perkataan sebegitu.Kesantunan apabila berkomunikasi adalah penting tidak kira dengan siapa kita bercakap atau berbual.

No comments:

Post a Comment